Verkopers zijn ook mensen

Als klant stop je geld en energie in winkelen, daar wil je wat voor terug. Persoonlijke aandacht, want dat krijg je niet op Internet. Wij als klanten willen gehoord en gezien worden in plaats van ons afgewezen voelen. Verkopers willen dat ook, net als wij. Hoe het je lukt om met een goed gevoel en een geslaagde aankoop de winkel weer uit te gaan lees je in de volgende alinea.

Kijk bij binnenkomst de verkoper in de ogen en beantwoord zijn begroeting met een vriendelijke ‘goedemorgen’ terwijl je lachend verbinding maakt. Dit verhoogt de kans dat de verkoper jou een hartelijke open vraag stelt waardoor er een persoonlijke gesprekje ontstaat en jij je gezien en gehoord voelt. Simpel he? Voor 100% succes open jij het gesprek met de opmerking ‘Wat een leuke winkel is dit’.

Dat is niet altijd makkelijk. Want, stel dat je ruzie hebt gehad, net voordat je gaat winkelen? Dan ben je niet in de stemming om contact te maken met de verkoper. Maar weet je? Er zijn winkels waar verkopers het vak verkopen beoefenen. Hen is geleerd eigen emoties en gedrag te beheersen, richting te geven, met klanten te verbinden, om jou een blij gevoel te geven. Fijn hè dat er winkels zijn waar je gewoon lekker jezelf kunt zijn!

Het GoudenKlant®️ trainingsprogramma van Shop Academy.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!