Jemig, afgelopen weekend deed ik samen met een vriend boodschappen bij de Jumbo Supermarkten in Ommen, toen het volgende gebeurde.
Diep in gesprek lopen we de winkel door en vullen in alle rust onze kar. We passeren de koffiemachine, die lijkt ons te zeggen ‘pak me’. Ik zie Marcel kijken, ‘Ah, koffie, daar heb ik zin in’. Hij drukt op de knop, de machine weigert. We zien een beweging, niet van de koffiemachine.
‘Excuus dat ie kapot is’ zegt de Jumbo medewerkster verlegen. Ze begint wat zenuwachtig aan knoppen te draaien. ’Ach, laat maar’ zegt Marcel, ‘ik hoef geen koffie meer’. Ik kijk haar vragend aan. Ze blijft knoppen draaien. Ineens gebeurt er iets onverwachts.
>>>>> Wist je dat je 25% meer omzet laat liggen? Klik hier <<<<<
Op de AGF afdeling zie ik een jongeman zijn vulwerk naast zich neerleggen. Hij kijkt op, komt naar me toe en pakt zachtjes mijn schouder. Terwijl hij zich naar voren buigt, zegt ie, ’Zal ik voor u een heerlijk kopje koffie halen uit de personeelskantine?’
Kees …. je pakt me, super! Je laat met één beweging zien wat ‘recht uit je hart’ klantenbinding betekent. Top! Voor jou dit podium, en niet alleen op Linkedin, maar ook als voorbeeld tijdens mijn trainingen en lezingen!