Focus je op de kijkers

Er is veel winst te behalen bij de groep kijkende klanten. Ondanks dat ze hebben aangegeven te willen rondkijken wil een groot deel daarvan geholpen worden. Veel verkopers weten onvoldoende goed hoe die groep te bereiken en daar contact mee te maken.

De manier waarop de klant door jouw winkel loopt, zijn of haar houding, oogopslag, kijkrichting, expressie, beweging, dit alles samen geeft jou als verkoper een gevoel. Luister naar dat gevoel en durf daar naar te acteren. Oftewel..

Neem waar en stem af door non-verbaal te luisteren. Voel wat hun body-language jou vertelt. Zegt jouw gevoel ‘ja’, dan is dát het moment om contact te maken. Timing is cruciaal. Iets te laat en de klant vertrekt, iets te vroeg en de klant voelt zich geïrriteerd. Iedere klantsituatie is uniek en heeft zijn eigen aanpak. Vertrouw op je gevoel en durf veel ‘fouten’ te maken.

Wat het je oplevert?
Veel extra kopers en een volle kassala! 

# ShopAcademy #GoudenVerkoper

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!