Klanten willen verleid worden!

Klanten willen geen koning zijn, ze willen niet dat een verkoper voor ze door de knieën gaat. Klanten willen verleid worden. Niet door geur, kleur, prijs en reclame, maar door mensen. Plezier, opwinding, avontuur en spel, dat is wat ze willen. Het verliefde gevoel. Alleen, vaak weten mensen zelf niet dat ze dit verlangen hebben: het is taboe om te zeggen dat je verleid wilt worden en het liefst de hele dag verliefd rond wil lopen zonder te weten waarom en op wie. 

Per dag worden er duizenden mensen verliefd. Dat maakt het tot een drijvende kracht in onze samenleving. Want wie verliefd is koopt, zoekt, verzint, ontdekt het nieuwe en is creatief. Zo wil je zijn. De kern van verliefd zijn is dat je gewoontes doorbreekt, nieuwe dingen koop, andere plaatsen bezoekt. Het verandert je leven. Verliefdheid is een zoektocht naar wat de ander bevalt, wakker van ligt, niet zegt maar wel uitstraalt. Verliefdheid kun je leren, het is een kunst, net als jongleren. Aandacht trekken door aandacht geven. Exclusieve aandacht, alsof die ander de enige is die er toe doet.

Verliefdheid is te koop, verliefdheid is handel in aandacht. Een guerrilla actie in de hormonen van een ander. Verliefdheidsmarketing.

In veel winkels komen ze verveelde onzekere verkopers tegen. Voorspelbare winkels. Geen vonk, geen inspiratie, geen enthousiasme. Het is tijd voor een omslag! Het is tijd voor aandacht, echte aandacht aan de klant. Niet omdat het hoofdkantoor dit bedacht heeft, maar omdat jij als verkoper het zelf wil, hier en nu, op deze plaats in deze stad.

Het GoudenVerkoper®️ trainingsprogramma van Shop Academy.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!