Meet jij deze 6 retail waarden?

Sporters meten hun inspanningen om te weten of ze progressie hebben maakt. Dat geeft een kick. Werken in de retail is ook sport. Wat denk jij, zijn retailers nét zo fanatiek in het meten van hun werkinspanning als bij hun sportinspanning?

Stel, het antwoord is ‘ja’. Is het effect van de geleverde inspanning dan overal hetzelfde? Dat je je in alle winkels nét zo gezien, gehoord en welkom voelt? Ik denk van niet, want niet iedere sporter is een topsporter.

Om als winkel bij de top te mogen horen betekent dat véél oefenen en trainen, met focus op deze 6 retailwaarden:

1. NPS waarde (klanttevredenheid).
2. Conversie (aandeel kopers uit kijkers).
3. APK (aantal producten per klant).
4. Gemiddeld bonbedrag.
5. Arbeidsproductiviteit (omzet per gewerkt uur).
6. Personeelstevredenheid.

Het meten, de samenhang, de interpretatie, de daaruit ontstane werkmethode én de consistente uitvoering daarvan bepaalt het succes. Blind doorgaan met meten omdat we dat nou eenmaal doen is domheid. Wat leren we van de praktijk, de uitvoering, in relatie tot de cijfers?

Dalen de cijfers? Klaag niet over het slechte weer of de chagrijnige klanten, maar steek hand in eigen boezem en leer van het proces. Succes!

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!

Aanmelden