Geboorte van de nieuwe retail

Onze samenleving verandert. Mensen raken meer en meer bewust, gaan op zoek naar de kwaliteit van het leven en houden zich bezig met vragen als, ‘wie ben ik?’ en ‘waarom doe ik de dingen die ik doe?’ De daaruit voortvloeiende waarden zoals geluk, gezondheid, vertrouwen en persoonlijke groei staan haaks op de huidige economische waarden financieel rendement, efficiency en effectiviteit. Die dekken niet meer de lading van wat mensen nú willen. De retail verandert mee.

Zelfbewuste klanten zoeken winkels waar ze oprechte verbinding kunnen maken, niet om in de molen van efficiëntie en effectiviteit vermalen te worden. Zelfbewuste verkopers zoeken winkels waar ze door directie en management zichzelf mogen zijn, waar ze gezien en gehoord worden. Zelfbewuste veerkrachtige ondernemers sluiten hun onderneming aan bij onze snel veranderende samenleving met als kernwaarden: persoonlijke ontwikkeling en verbinding.

Bedrijven worden communities, managers en verkopers de mede-eigenaren. Klanten zijn members, functies zijn talenten en opleiding is persoonlijkheid. Een organisch groeiproces waar geen ontwerp of kompas voor nodig is. De geboorte van de nieuwe retail.

ps. Door corona en het verbod op nabijheid en lijfelijk contact zoeken we de verbinding als nooit tevoren. Aanraking is cruciaal. Dan voelen we in ons binnenste dat andere mensen om ons geven, daar worden we gelukkig van. Daarom blijven klanten zoeken naar connectie en genegenheid. We leven in een bijzonder uitdagende tijd om ondanks de 1.5 meter afstand toch met elkaar te kunnen blijven verbinden.
Juist nú!

***

Is jouw bedrijf klaar voor de Nieuwe Retail? Hoe ga je om met klanten die fysieke afstand vergeten te houden, zonder ze af te wijzen? Hebben jouw verkopers het vermogen om op 1.5 meter afstand met klanten te verbinden? Lukt het jouw verkopers om met op afstand verbindende klanten te connecten en mee te bewegen?

Leer je verkopers op een nieuwe manier met klanten verbinden, luisteren, richting geven. Hoe warmer het contact, des te vloeiender het winkelproces. Er is meer tijd voor elke klant, investeer in optimale relatiebouw. Zijn jouw verkopers beter instaat dan je con-collega’s om klanten dát te geven waarvoor ze naar winkel(s) komen? Geef ze dat! Welkom in wereld van de Nieuwe Retail. 

Shop Academy
60% of 80% overheid subsidie op alle ‘Ga voor Goud’ trainings-programma’s.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!

Aanmelden