Als u een vraag heeft dan roept u maar.

Afgelopen week bezocht ik autobedrijven, op zoek naar een nieuwe auto. Voordat ik de moed had mijn jacht te starten oriënteerde ik me op het Internet. Met een helder beeld voor ogen bezocht ik huiverend enkele showrooms, bang voor agressieve verkopers die me direct in de nek zouden springen om mij zo snel mogelijk die ‘fantastische auto’ door mijn strot te duwen.

Die angst bleek ongegrond, tijden zijn veranderd. Net als in veel branches kon ik bij de meeste showrooms ‘ongezien’ binnen lopen, én er weer uit. In één van de showrooms zat ik een tijdje in een prachtige auto voldaan aan alle knoppen te draaien. Nadat ik uitstapte kwam er een verkoper vanachter zijn pc naar me toe gelopen. ’Kan ik u helpen meneer?’ Glimlachend keek ik hem aan en zei, ‘nee dank je, ik snuffel even wat rond’. Hij reageerde met vlakke toon ’als u een vraag heeft roept u maar’ en liep weer terug naar zijn bureau.

Wat was er gebeurd als deze verkoper oprechte vragen had gesteld en geprobeerd had mij zo goed mogelijk te helpen in de zoektocht naar mijn ideale auto? Mij had voorzien van relevante informatie en mij het gevoel had gegeven mijn persoonlijke adviseur te zijn?

Autoverkopers in Nederland: ga de relatie aan en zet je kennis in om de klant ‘op weg’ te helpen!

Het GoudenVerkoper®️ trainingsprogramma van Shop Academy

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief!

Aanmelden