De 13 Hudson’s Bay warenhuizen draaien dit jaar samen 80 miljoen euro verlies. Dat is 6.1 miljoen euro verlies pér warenhuis. Deel je dat bedrag door 365 dagen betekent dat een verlies van 16.860 euro per dag! Op het uur dat ik gisteren een Hudson’s Bay warenhuis binnenstapte hadden ze die dag dus al een verlies van 10.540 euro. Daar hadden de verkopers ogenschijnlijk géén last van.
Bij binnenkomst zie ik weinig klanten, en weinig verkopers. De klanten waren relaxed alle uitgestalde producten aan het bewonderen. De verkopers waren relaxed elkaar aan het bewonderen. Die sfeer, samen met het effect van het veel te witte licht deed al mijn cellen richting uitgang stimuleren.
Miljoenen euro’s zijn er geïnvesteerd om klanten aan te trekken en zo snel mogelijk weer af te stoten. Althans, zo lijkt het. Dat kwartiertje dat ik binnen was kostte Hudson’s Bay 530 euro. Ay, dat doet zeer! Ik had die ene klant kunnen zijn om dat verlies te reduceren.
Hudson’s Bay, mag ik jullie een gratis tip geven? Raak je verkoper, dan raak je de klant en rinkelt je kassa! Stuur ze maar.